Ademhalingsoefening bij stress

You may also like...

16 reacties

  1. Polly schreef:

    Fijn dat je hier zo veel baat bij hebt, Ellis! 🙂

    Ik probeer overdag op m’n werk tussendoor ook regelmatig wat te ontspannen en even bewust op m’n houding en ademhaling te letten. Als ik het heel druk heb, las ik bewust meer van dergelijke momenten in dan wanneer het niet zo druk is.

  2. jeapiebel schreef:

    Ik heb meer dan genoeg momenten van stress, ondanks mijn boeddhisme meditatie achtergrond zal ik beter moeten weten. 😉 Ademhaling is zeker heel belangrijk, niet alleen controle van stress maar ook gezondheid. 15 min. vind ik niet echt lang en idd je kunt eigenlijk de hele dag een moment vinden om dat te doen.

  3. Daenelia schreef:

    Ik weet niet of ik lást heb van stress. Ik denk wel dat ik een stuk verder ben dan die holbewoners die verbaasd waren dat een mammoet niet op zijn rug ging liggen om zich te laten spiesen met een tandenstoker. Volgens mij leven moderne mensen gewoon heel anders dan holbewoners, en wat ons stress geeft (is de hypotheek wel betaald deze maand, heb ik alles bij elkaar voor de belastingaangifte, heb ik de deur wel afgesloten??) onbegrijpelijk is voor die oermensen. Zelfs sociale omstandigheden zijn veranderd!
    Ik heb niet zo veel moeite met ontspannen. Ik heb meer moeite met dan weer lekker op gang komen 😉

    • Lichtophethart schreef:

      Dat klopt, het is nu wel even anders dan in de tijd van de holbewoners. De link naar de holbewoners was om aan te geven hoe stress in het lichaam werkt en dat het vroeger nuttig was als voedingsstoffen naar je spieren gaan, maar tegenwoordig dus niet meer. Je hoeft niet aan te vallen of te vluchten. Niet zoals toen. Dus heel handig van het lichaam, maar je hebt er meestal weinig meer aan. Maar het heeft wel gevolgen voor je lichaam, op de lange duur.
      Dus het klopt wat je zegt, deze tijd is heel anders dan die tijd. Alleen in het lichaam vinden dezelfde processen plaats, maar er zijn geen mammoeten meer ;-)(wel rekeningen e.d. maar daar kan ik niet voor vluchten helaas).

  4. sunny mama schreef:

    Ademhalingsoefeningen werken inderdaad heel efficiënt tegen stress. Ik doe ze ook bijna dagelijks.
    sunny mama onlangs geplaatst…PASTA MET TOMATENSAUS EN GEHAKTBALLETJES – EENVOUDIG, MAGER EN LEKKER!My Profile

  5. Goeie oefening! Ik heb een paar jaar geleden een hele tijd stress gehad en mijn lichaam heeft toen een klap gekregen ervan. Sinds een jaar is het beter en ik probeer er heel erg op te letten.
    Simpel, met een snufje liefde onlangs geplaatst…VLOG 7de verjaardag van Casper en Wessel….dagje binnenspeeltuin Kids plaza.My Profile

  6. Anuscka Berghoef schreef:

    Heerlijke oefening! Ik heb dit inderdaad ook als onderdeel van mindfulness training geleerd, en paste het indertijd, toen ik nog een drukke baan had, vaak gedurende een minuut toe. Had ik op mijn pc een ‘mindfulness’bel geïnstalleerd en op willekeurige momenten ging die, en dan ademde ik even een minuutje heel diep en bewust… Beter dan een koffiepauze! 😀
    Anuscka Berghoef onlangs geplaatst…Zonder woordenMy Profile

    • Lichtophethart schreef:

      Wat mooi, zo’n bel. Daar wil ik ook wel naartoe uiteindelijk, en dat zal vast wel gaan gebeuren, om kleine momentjes in te lassen om even goed te ademen. Lijkt me heel fijn als je het eenmaal gewoon bent.xxx

  7. Marga schreef:

    Stress….praat me er niet van.
    Maar zo’n oefening heb ik (nog) geen geduld genoeg voor.

    Fijne avond!
    Liefs,Marga
    Marga onlangs geplaatst…Liebster awardMy Profile

  8. Lichtophethart schreef:

    Bedankt Anita! Heel welkom 🙂 Fijne avond xxx
    Lichtophethart onlangs geplaatst…Ademhalingsoefening bij stressMy Profile

  9. Anita schreef:

    Op mijn site staat ook een fijne oefening
    http://www.relaxationtime.nl/zen
    Fijne avond

  1. 6 mei 2016

    […] te voelen vanbinnen. Wij lopen hier allebei wel tegenaan. Ik kan al een hele tijd héél moeilijk ontspannen. Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe echt ontspannen zijn voelt. De reden hiervan is een lang […]

  2. 6 juli 2016

    […] van je ademhaling breng je automatisch je aandacht naar het hier en nu. ( lees ook de blog over Ademhalingsoefening) Het kan je helpen los te komen van de hectiek van je dagelijkse leven. Mediteren kan eigenlijk […]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

%d bloggers liken dit: